Fizik : Azan Memadamkan Api

Posted by ألفة | Posted in

Semua makhluk yg ada di alam ini Allah jadikan dari nur-Nya. Istilah nur dlm bahasa kemanusiaan disebut sebagai cahaya atau RAY. Syaitan pula dijadikan daripada api, iaitu cahaya yang sangat panas. Dalam ilmu sains, cahaya adalah salah satu PECAHAN TENAGA. Tenaga itu pula kita boleh pecahkan kepada TENAGA HABA, TENAGA CAHAYA, TENAGA KINETIK, dan TENAGA BUNYI. Apabila dirangkumkan dalam ilmu sains, kita panggil ia ELECTROMAGNETIC SPECTRUM. tenaga ini pula kita boleh pecahkannya mengikut frekuensi. Frekuensi rendah berada di sebelah kiri iaitu RADIOWAVE, MICROWAVE, INFRARED. di tengah-tengah pula ialah VISIBLE LIGHT. manakala sebelah kanan, ULTRAVIOLET RAY, X-RAY,GAMMA RAY yg berfrekuensi tinggi.
_______________________________________________________________
(frekuensi rendah)     VISIBLE LIGHT(cahaya tampak)      (frekuensi tinggi)

    kita sebagai manusia berada di tengah-tengah yang diwakili oleh VISIBLE LIGHT. perkataan 'ray' menunjukkan tenaga di sebelah kanan VISIBLE LIGHT didominasi oleh cahaya @ nur. Malaikat dijadikan daripada nur @ cahaya. oleh itu, dinamakan gelombang sebelah kanan sebagai zon "ANGELIC" @ zon kemalaikatan. sebelah kiri dari terdapat VISIBLE LIGHT, INFRARED yg mendominasi cahaya seperti waktu petang yg panas dan terik. Mega merah ini juga menandakan masuknya waktu maghrib. org tua2 selalu berpesan, agar tidak bermain pada waktu itu kerana syaitan, jin dan hantu sedang berkeliaran.

    ke arah kiri selanjutnya, kita bertemu dengan julat MICROWAVE, panasnya seperti menggunakan microwave utk memasak. ke kiri lagi, zon transisi dgn RADIOWAVE di mana telefon bimbit menggunakan frekuensi ini. oleh itu, bila bercakap terlalu lama, telinga kita akan berasa panas. jadi, kita boleh mengatakan bentuk tenaga yang mendominasi julat VISIBLE LIGHT adalah tenaga dalam bentuk haba.

    haba itu panas, panas kita kaitkan dengan api, dan syaitan dijadikan daripada lidah api. jadi, kita boleh katakan, julat sebelah kiri ialah zon 'SYAITHANIC' atau zon KESYAITANAN.
    kita permudahkan bahawa manusia berada pada julat VISIBLE LIGHT, malaikat pula frekuensi tinggi iaitu GAMMA RAY di sebelah kanan. semuanya ini berdasarkan perspektif ELECTROMAGNETIC SPECTRUM.

    kita tahu, di sebelah kiri dan kanan itu sifatnya ghaib. hanya manusia yang nyata dari segi zahir, zarah atom serta molekulnya. manakala syaitan dan malaikat tiada atomnya.

    gelombang kesyaitanan berada di sebelah kiri sedangkan kemalaikatan di sebelah kanan. apabila azan, gelombang kiri akan tertolak dengan gelombang kanan.
    sama juga apabila kita mahu melihat benda putih, mesti lakarkan hitam supaya yang putih menjadi terselah.
kebakaran adalah gelombang kiri kerana menghasilkan haba, maka syaitan akan mudah menumpang padanya yang menambahkan kemarahan api. azan pula mengikut syarak beerti zikir yang dilaungkan menggunakan kalimah suci. maka, ia adalah gelombang kanan. maknanya, laungan azan akan menolak gelombang yang ada pada api dan api hanya tinggal api.
syaitan sudah lari meninggalkan api itu.
(@_@)jannatulfah(*_*)

Comments (0)

Catat Ulasan